Logo EuroSail
slide-NL-1-01
slide-NL-2-01
slide-NL-3-01

Heeft u een vraag? Dan vindt u het antwoord wellicht hieronder. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 0299-313071 of klik hier om uw vraag per e-mail te stellen. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

  • Wat voor fiets kan ik huren?

    Tijdens de reizen van Eurosail kunt u een fiets huren. Deze fietshuur is niet in de reissom inbegrepen. Het is afhankelijk van de reis welke fiets we precies voor u beschikbaar hebben. Op onze reizen in Provence en Italië gebruiken we fietsen met 24 versnellingen. Voor de overige reizen gebruiken we meestal fietsen met 8 of 11 versnellingen van het Duitse merk Gudereit. Fietstassen zijn standaard op de fiets aanwezig. Op verzoek leveren wij kinderfietsen, kinderzitjes en voor kinderen tussen 4 en 8 jaar zijn er “slipstreamers” verkrijgbaar (aanhangfiets). Soms kan ook een tandem worden gehuurd mits tijdig tevoren besteld.

    De ruimte op onze schepen om fietsen mee te nemen is beperkt. Daarom is het alleen mogelijk uw eigen fiets mee te nemen als daar dringende medische redenen voor zijn, en alleen na overleg.

    De rederij/scheepseigenaar, bemanning en organisator zijn in dit geval niet aansprakelijk voor verlies, diefstal en/of schade.

  • Is een fietshelm verplicht?

    Hoewel het dragen van een fietshelm in Europa niet verplicht is, bevelen wij dat wel aan. Op de meeste schepen zijn helmen aan boord, die u soms gratis kunt gebruiken, soms tegen betaling van € 10 of € 15 per week.

  • Wat is de rol van de reisleider aan boord?

    Op uw fietstochten zult u begeleid worden door een ervaren gids, die de omgeving goed kent, de taal van het gebied spreekt en u met groot enthousiasme de bezienswaardigheden zal laten zien.
    Op de meeste reizen van Eurosail gaan 2 gidsen mee. Dat maakt het mogelijk om dagelijks een kortere en langere fietstocht aan te bieden.
    Elke avond, na het avondeten, wordt de fietstocht voor de volgende dag besproken. Vaak neemt de gids u daarna nog mee voor een avondwandeling.
    Ook kan de gids eventuele problemen aan de fietsen, die zich onderweg voordoen, verhelpen.

  • Hoe bereik ik de bestemming?

    Nadat u een reis heeft geboekt, ontvangt u van ons gedetailleerde informatie om per auto, trein of vliegtuig naar de bestemming toe te reizen. Ook ontvangt u informatie over hoe u de ligplaats van uw schip het best bereikt. In alle gevallen kunnen wij u een aanbeveling voor een parkeerplaats geven; op enkele bestemmingen kunnen van tevoren parkeerplaatsen worden gereserveerd. Indien u met eigen vervoer reist, is het altijd (met uitzondering van Venetië) aan te bevelen eerst met uw auto naar het schip te rijden om bagage en evt. fietsen uit te laden en dan pas uw auto te parkeren. Op de reizen die eindigen in een andere plaats dan de starthaven zijn transfers naar het beginpunt van de reis beschikbaar. 

  • Zijn de fiets-vaar-vakanties geschikt voor kinderen?

    Kinderen zijn op alle reizen van harte welkom. Checkt u s.v.p. van tevoren of uw kinderen dagelijkse afstanden van 30-60 km aankunnen. Natuurlijk kunt u (kinderen t/m 18 jaar echter alleen in begeleiding van een volwassene) ook één of meer dagen aan boord blijven. 

  • Welke maaltijden zijn inclusief?

    U krijgt elke dag een uitgebreid ontbijt en ’s avonds een drie-gangen diner. Eén maal per week wordt er aan boord geen diner geserveerd. Voor onderweg kunt u tijdens het ontbijt zelf een lunchpakket klaarmaken. Na de dagelijkse fietstocht staat er aan boord altijd koffie en thee voor u klaar
    Overige dranken, zoals wijn, bier en frisdrank zijn tegen betaling aan boord verkrijgbaar.
    Aan boord is een goed uitgeruste bar met zelfbediening. Tijdens de week houdt u zelf op een lijst bij welke drankjes u gebruikt. Aan het eind van de week kunt u betalen uw drankjes betalen (alleen contant).
    Als u een fles wijn wilt gebruiken die u niet aan boord koopt, dan wordt er 5 euro kurk geld per fles in rekening gebracht.

  • Wordt er rekening gehouden met menuwensen?

    Indien u speciale dieet wensen heeft (b.v. vegetarische maaltijden, of een lactose-of glutenvrij dieet), raden wij u aan u dat aan te geven op het moment van de boeking. Vegetarische maaltijden zijn altijd te regelen en in alle andere gevallen zullen wij nagaan of uw verzoek kan worden gerealiseerd op de reis van uw keuze. In die gevallen (bijv. lactose-of glutenvrij) berekenen we een toeslag van € 50, – per week te betalen aan boord.

  • Hoe ziet mijn hotelkamer eruit?

    Alle hutten beschikken over een eigen badkamer met douche, toilet en wastafel.
    Alle hutten hebben twee lage eenpersoons bedden; in sommige gevallen is er een hut met een tweepersoonsbed beschikbaar.
    Soms – afhankelijk van het schip waar u verblijft – zijn er één-persoonshutten beschikbaar of hutten voor 3 personen. Informatie over beschikbaarheid en prijs verstrekken wij graag op aanvraag.
    Alle schepen zijn voorzien van centrale verwarming en de meeste schepen hebben airconditioning.
    U kunt de details per schip hier vinden.

  • Is roken toegestaan?

    In alle hutten aan boord van een schip geldt uit veiligheidsoverwegingen een wettelijk rookverbod: alle slaapkamers / hutten zijn daarom niet-rokers kamers evenals alle andere ruimten op het schip.

  • Mag ik mijn huisdier(en) meenemen?

    Het is niet toegestaan om huisdieren mee aan boord te nemen. 

  • Kan ik gebruik maken van een wasservice aan boord?

    Als u uw kleding wilt laten wassen, kunt u in verschillende plaatsen bij een wasserette terecht. De gids kan u die plaatsen aanwijzen. Aan boord bieden we alleen tijdens 14-daagse reizen een beperkte was-service aan.

  • Wat moet ik meebrengen?

    De ervaren fietsers weten natuurlijk wat ze in moeten pakken. Voor gasten die voor het eerst op een fiets-vaar-vakantie zijn hier wat advies:
    – Neem niet teveel mee.
    – Comfortabele kleding die je in lagen kan dragen
    – Regenkleding
    – een windjack voor koele ochtenden
    – een fietsbroek zal aan uw comfort bijdragen
    – fietshandschoenen
    – zonnebrand crème
    – zonnebril
    – sportieve schoenen voor het fietsen en om te wandelen
    – uw eigen fietshelm
    – en natuurlijk paspoort, creditcard en reisdocumenten.

    In elke hut is een haarföhn aanwezig. Ook zijn er fietshelmen aan boord. Soms kunt u die gratis gebruiken, soms tegen betaling van € 10 of € 15.

  • Hoe werkt het boekingsproces op deze website?

    Elk reisprogramma heeft een eigen detailpagina. Aan de linkerzijde vindt u uitgebreide reisinformatie en foto’s. Aan de rechterzijde vindt u de beschikbare accommodatie (huttype). Door te klikken op een huttype verschijnt direct hieronder een kalender met de beschikbare data inclusief de prijs per persoon. Selecteer de gewenste datum en klik op de groene pijl onderaan om de reis te reserveren.
    • Stap 1: Reserveringsproces
    In een nieuw geopend venster vindt aan de rechterzijde een overzicht van de gekozen reis.
    Vul linksboven het aantal personen in. Ook kunt u op deze pagina een huurfiets reserveren, menuwensen doorgeven en één of meerdere verzekeringen aanvinken.
    Aan de rechterzijde wordt de totale prijs van de reservering (inclusief €15,- reserveringskosten) berekend.
    Klik op Volgende voor stap 2.
    • Stap 2: Persoonlijke gegevens
    Hier vult u uw gegevens in, zoals naam en adres.
    Klik op Volgende voor stap 3.
    • Stap 3: Overzicht 
    Hier staan uw persoonlijke gegevens en het prijsoverzicht. Indien u iets wilt wijzigen, klikt u op stap 2 of 1.
    Zijn de gegevens correct, vink dan het vakje aan voor de ALGEMENE VOORWAARDEN. Ook kunt u zich hier aanmelden op de nieuwsbrief van Boat Bike Tours. U ontvangt dan gemiddeld 1x per maand de nieuwsbrief met last-minutes, nieuwe reizen en andere nieuwtjes.
    Klik op de groene knop ‘Boeking afronden’ om uw boeking definitief te maken.
    U ontvangt per e-mail een bevestiging van uw boeking.
    Wij ontvangen uw reserveringsaanvraag. We controleren eerst de beschikbaarheid waarna u een reisbevestiging en factuur per e-mail ontvangt. U kunt deze factuur on-line via I-deal of bankoverschrijving betalen. Ook kunt u per credit card betalen (toeslag 3%).
    Na boeking ontvangt u een reisbevestiging en een factuur. In het algemeen dient u bij boeking een aanbetaling van 40% van de reissom en ca. zes weken voor begin van uw reis de resterende 60% te voldoen. Details vindt u op uw reisbevestiging.
  • Bedenktijd

    Aangezien wij de algemene voorwaarden van Thuiswinkel.org hanteren, heeft u automatisch maximaal 14 dagen bedenktijd, de bedenktermijn start wanneer u een bevestiging heeft ontvangen. Binnen deze termijn kunt u reserveringen die via deze website zijn gemaakt kosteloos annuleren.
    Wil je gebruikmaken van de herroeping voel dan het herroepingsformulier in. Het betaalde bedrag wordt binnen 14 dagen retourneert. Daarbij zijn er geen extra kosten die in rekening gebracht worden. Graag duidelijk aangeven wanneer de bedenktermijn start. Dat is op het moment dat de consument de boeking op de website plaatst
  • Reserveringskosten

    Naast de reissom betaalt u €15,- reserveringskosten per boeking. Deze kosten worden aan het einde van het reserveringsproces toegevoegd. 

  • BTW

    Alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW. 

  • Algemene voorwaarden

    De Algemene (reis-)voorwaarden van Boat Bike Tours gelden voor fiets-vaar-vakanties en de daarop betrekking hebbende reisovereenkomsten en –bevestigingen. Bij boeking van een reis worden deze voorwaarden integraal onderdeel van de reisovereenkomst. Indien afwijkende bepalingen op uw boeking van kracht zijn, wordt u daarover vóór of bij boeking schriftelijk door ons geïnformeerd. Uw reisbevestiging is bindend. Reisprogramma’s en andere informatie zijn onder voorbehoud van tussentijdse wijzigingen, o.a. als gevolg van meteorologische, technische of om nautische redenen.Bekijk hier onze ALGEMENE VOORWAARDEN

  • Welke verzekeringen adviseert u af te sluiten?

    Wij raden u aan – indien u geen doorlopende verzekering hebt – na te gaan of u bij boeking van één van onze reizen een ongevallen-, bagage- en/of annuleringsverzekering af wilt sluiten. Let u er s.v.p. op dat verzekeringsmaatschappijen in de meeste gevallen eisen dat een annuleringsverzekering bij of zeer kort na boeking wordt afgesloten.

    Lees hier meer over de Europeesche verzekeringen. 

  • Klachtenprocedure

    Indien u -ondanks het feit dat wij veel zorg besteden aan de kwaliteit van de reis- niet tevreden bent, laat dit zo snel mogelijk aan boord weten aan de schipper. De schipper zal er dan alles aan doen om uw klacht op te lossen naar tevredenheid. Indien u achteraf een klacht heeft, kunt u zich schriftelijk (via e-mail, brief of fax) wenden tot Boat Bike Tours BV. Wij hanteren een reactietijd van ongeveer 14 dagen, indien van toepassing vindt er overleg plaats met de schipper. Als een klacht niet tijdig tot tevredenheid is opgelost of als ter zake geen genoegdoening is verschaft, kunt u tot uiterlijk drie maanden na afloop van de reis (oorspronkelijke vertrekdatum) het geschil schriftelijk voorleggen aan: Geschillencommissie Reizen, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).